Perspectieven op schoolontwikkeling

Het perspectief op schoolontwikkeling is één van de perspectieven op onderwijs en is hier verder ingevuld. Het staat of valt met de professionaliseringsslag bij leraren en leidinggevenden zoals beschreven in het actieplan leraar 2020 en Focus op vakmanschap. De leraar als professional kan het vliegwiel zijn in de innovatieprocessen in scholen. Het leren in teams hangt nauw samen met de verandering van de schoolorganisatie en cultuur. De Masterdocenten brengen in de school samen met anderen, het leren in teams tot stand. Ze brengen een verbinding  tussen de theorie over werkplek- en netwerkleren en de praktijk van alledag in de school. Samen werkt men, ook vanuit verschillende disciplines, aan urgente, gemene vraagstukken. Bij het leren in leergemeenschappen is gedeeld leiderschap een actueel thema. Met gedeeld leiderschap verruimt de docent zijn professionele ruimte.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s